Scouting Don Bosco

De leiders, leidsters en bestuursleden van Scouting Don Bosco zijn allemaal vrijwilligers. Mensen die zich in hun vrije tijd met veel enthousiasme inzetten om de kinderen een leuke tijd te bezorgen. De leiders en leidsters zorgen voor de voorbereiding en uitvoering van de activiteiten tijdens de wekelijkse opkomsten en de kampen. Bovendien kunnen ze trainingen volgen om bevoegd leider of leidster te worden. De bestuursleden ondersteunen de leiding en zorgen onder andere voor financiƫle en materiƫle zaken.

Wij stellen hoge eisen aan leiding en begeleiding van de speltakken binnen onze groep. We verwachten dat onze leiders en leidsters zich voor 100% inzetten. Hoezeer zij ook hun best doen om het al onze leden naar de zin te maken, toch kunnen er problemen ontstaan. Hoe eerder knelpunten worden gesignaleerd, des te gemakkelijker is het om ze op te lossen. Het beste is daarom dat deze in een zo vroeg mogelijk stadium worden gemeld bij de leiding. Meer informatie hierover is ook te lezen bij de informatie over onze groepsbegeleiders.